..::Baka baka::..

Har haft en skön dag. En sparktur, bakat kokoskakor med hallon, mockarutor och när barnen lagt sig ska jag ge mig på att göra mer sockerkransar. Skönt att känna sig lite produktiv efter att ha legat deckad med dålig mage.
Känner en liten oro i magen dock. I våras gick min gammel morfar bort. Han var över 90 men ändå kändes det konstigt. Dom har ju som alltid funnits där. Nu ligger gammel mormor på NUS och är i illa skick. Det känns så konstigt. För mig har dom varit odödliga på ett sätt. Men, men.

Annarsså stundar julen med allt vad det innebär. Barnen börjar redan tjata om att få ställa ut gröt till tomten. Vi ställer ut gröt kvällen innan julafton. På julaftons morgon är gröten borta, nån har suttit på sparken där gröten stod och en liten säck, med två morgonklappar åt dom var, står på sparken.
Jag är en stark troende av att det är viktigt att motionera fantasin. Att dom får forma bilder i sin fantasi om hur tomten suttit och ätit på sparken. Det är bra för framtida läsning. Att kunna forma bilder i huvudet och se miljöer framför sig. Kanske knasigt men jag tror att det är nyttigt.

Nu ska jag gå och sätta barnen i badet. Sen en lämplig julsaga innan go'natt sånger och omstoppning.
Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0