..::Ett spännande år är på väg::..

Man brukar säga: "Säg det med en blomma eller choklad". Jag tänker säga det med att kämpa för Sveriges framtid. Jag tänker göra vad jag kan för att öka socialdemokraternas röstdetagande. Vi socar måste bli bättre till att hitta till vallokalerna. Det kan inte undgå mina tankar, omän jag inte vill behöva tänka att  detta ens händer i sverige, att folk har under detta år hamnat i fattigdom. Att man som sjuk inte blir lyssnad på, att man inte får hjälp. Att man tvingas neka sina barn skolresor, fritids intressen etc etc. Kommer vi att känna igen vårat sverige om detta får fortgå. Jag blir alldeles kall. Magen får en klump som väger bly. Tänker dom inte på alla stackars barn som finns i dessa utförsäkrade familjer?? Förstår dom inte vilken stress dom ålägger barnen? Hur ska en förälder kunna undanhålla att han/hon/dem inte kan ställa mat på bordet?? Tvingas inte dessa barn till att vakna upp till en kall grym värld ganska för snart? Hur ska man som barn kunna koncentrera sig på studier när deras hem och familj drabbas av något sådant? Hur länge håller dom barnen sig ifrån att bli kriminella? Massor snurrar inom mig. Vad kan jag göra?? Jag kan rösta. Min röst räknas. Det gör allas andra med om ni bara ger er ut för att rösta. Vill vi ha 4 år till av detta styre? Hur vill vi att vallöftena ska se ut för att vi ska gå och rösta?? Gör er hörda. Alla ni som vill ha förändring. Nu är det dags att kämpa för den. Det är val i september 2010!!!

Låt oss som tycker att detta är ohållbart, läget som det är nu, hur vårt land formas till att getton kommer att bildas i rasande fart. Självmorden kommer att öka. Hoppet släcks för så många med den politik som för av vår sittande regering. Är vi, dom små arbetande människorna utan röster. NEJ INTE ALLS OCH MED ALLA JAG KAN UPPBÅDA SÅ KOMMER VÅRA RÖSTER ATT GÖRA SIG HÖRDA I VALET 2010!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0