..::Smärtors rimliga gränser::..

Idag skulle jag gladeligen ställa upp mina bihålor för forskning i hur ont dom kan göra!!! Vaknade i morse och såg mig omkring undrandes vem som stått och bankat mitt huvud mot väggen. Jag har haft så ont i bihålorna på förmiddagen att jag inte kunnat böja mig ner alls. Men nu på kvällen har det börjat knäppa och spraka i näsan och det börjar som smått kännas som om trycket lättar. Jag tog mitt förnuft till fånga denna gång och for på Vårdcentralen. Där såg doktorn att det var även på väg en öroninflammation så det blidde Kåvepenin i 10 dagar. För öronen och bihålorna.
Jag har mest vilat idag pga huvudvärken så nu är jag pigg som en lärka. Kl 02 på natten *suck*

Annars så sitter jag och funderar över om man ska idas åka in på mellandagsrean nått alls. Kanske i sista minuten. Men jag har inte kännt för att åka iväg nånstans. Det har varit så bra ute-leks väder. Pulkbacken är preparerad, loftrampen på ladugården, och nu har årets snöhög börjat bli nått att klättra och bygga gångar i =) Jag verkligen älskar snö. Det finns så mycket kul att göra ute på vintern. I förrgår fick barnen åka bob efter skotern, favoriten av allt man kan hitta på. Så det vart för Johan att sitta oh köra ungarna runt runt på åkern i nästan 1 timma. Dom ser så tuffa med sina skoterbrillor där dom sitter på boben. Elias fick även prova att åka skidor...inte efter skotern. Han var en naturbegåvning. Så nu ska bara bindningarna fixas på dom mindre skidorna så kan han börja åka. Amanda hon har "skid-spring-tävlingar" gissa om hon ser rolig ut. "Dom gör faktiskt så här på tv när dom ska uppför backar, det såg jag med pappa", säger hon. Hon är mer sugen på att få åka utförs som Anja Persson. Men det blir dock inte mamma som lär hon det. Nä, jag håller mig på längdskidorna. Det ser ut att gå så farligt fort utförs.

Tänka sig...när jag sitter och tänker på längdskidåkning. Jag och min mormor har åkt så mycket skidor i Holmsunds elljusspår att det är inte klokt. Härliga tider och sen varmchoklad och rostad Rasken och Grapefrukt. Saknar helgerna med mormor. Jag hade det så mysigt med henne. Fick välja mat, massor med godis, hon lästa min favoritsaga varje kväll, Flickan med Svavelstickorna, och hennes tickande klocka på övervåningen som var så sövande. Jag minns en helg särskilt mycket. Mormor skulle vara hundvakt åt några vänners vorsteh. Mormor tog med sig tidningen upp när vi skulle se på tv och hunden fick nått frilir och strimlade tidningen i småbiter med svansen piskandes som tokig. Vi skrattade båda två så vi tjöt. Nä, nog med pladder för ikväll. Nu ska jag ut på Facebook en sväng och gagga lite innan jag kryper isäng.

Tjing tjing




Här är vi ...5 generationer. Jag med Amanda i knät. Min gammel mormor sittandes, min mamma och mormor ståendes. Taget hösten 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0