§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§..::God fortsättning::..§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§§

Bilden är tagen på vår 4:e bröllopsdag



God fortsättning ska man väl säga.
Nyåret var ett lyckat event. God mat, underbart sällskap, glada barn, häftigt fyrverkeri och bara härligt lungt och skönt. Nu har vardagen återkommit med allt vad det innebär. Jobbade första dagen igår. Det är inte klokt vad man känner sig manglad efter första dagen då man varit ledig. Det gjorde säkert sitt till att jag bara sov 1½ timme innan jag skulle upp och iväg. Nåväl, inte somnade jag nått tidigare igår kväll trots jobb och allvarlig sömnbrist. Jag kom in i nån sorts andra andning där vid 21:00. Då hade Amanda vaknat och var full med nässelutslag på benen. Duschade henne och gav henne allergimedicin, sen fikade vi ost och kex innan det vart en saga och kittling på rygg och armar. När jag väl kom ner igen var jag pigg som en lärka. Satte mig och började se över lite papper och upptäckte att vi betalar för mycket i barnomsorgs avgift. Så idag har jag sänkt våran månadskostnad med 907:- Kanske inte så mycket. Men många bäckar små.
Jag har även hunnit vara ute med barnen en sväng på förmiddagen, kört skoter och tagit in ved. Jag tog dessutom tjuren vid hornen i morse och bestämde mig för att rädsla eller inte så skulle jag vara den som eldade i morse. Och gissa....men huset står kvar. Jag kokade inte pannan så huset sprängdes....det är det jag är rädd för att jag ska göra.

Nu sitter jag och undrar när huvudvärken tänkt ge sig. Jag vägrar att ha mer ont i huvudet. Jag har ätit Rinexin och Kåvepenin som en tok men ändå bråkar bihålorna. Man kanske skulle ta sig en alvedon och lägga sig och läsa en stund.

Ha det så gott alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0