..::men det är::..

Men det är så otroligt, galet tråkigt just nu. Jag hatar att vara sjuk. Att behöva bli förkyld är det värsta jag vet. Först känns det där pirret i halsen som berättar att " vid gud" nys inte för då sätter det igång. Låter man bli att nysa?? Kan man låta bli att nysa?? Nej!! Och sen brakar det lös. Näsan rinner som om man lämnat en kran på. Men ack och ve. Det är bara början. Sen har vi dag nr 2 i förkylningen. Den där dagen man feberfrossan och överhettningar avbyter varandra om vart annat och man ser inte sig själv överleva dom närmsta 24 timmarna. Dag 3 är kroppen öm och man får uppleva att alla leder och muskler kan skicka signaler till hjärnan ATT DOM GÖR ONT!!! Sen, å sen...har vi dag 4. Då man börjar komma sig lite ur sängen. Det är den morgonen man givetvis tappar ner kaffeskeden och måsta bocka och vända för att ta upp den.....-PANG- och när man kommer upp igen vimmlar det prickar framför ögonen och man undrar vem det är som varit så snäll och slagit en i huvudet på väl utvalda ställen: strax under ögonen, strax ovanför ögonen. Inte att förglömme den där kulverten som verkar vara dragen mitt mellan ögonen och upp över pannan. Sen att det känns som om ögonen ökat i storlek och vill tränga sig ut ur sina hålor ska vi inte ens börja diskutera....eller jo. Va fan är det inte reklamationsrätt på bihålor för??!!! Dag 4 upptäcker man även att man överförbrukar ordet: "Va". Varför då? Jo, snoret tillsammans med svullna bihålor vill gärna visa sin storslagna sida till att härska och söndra genom att sätta lock i öronen. Härligt. Visst är det bara så kul att vara förkyld. ååå, jag höll på att glömma. Natten mellan dag 3 och 4, då man med en känsla av att vara en urvriden trasa, går för att lägga sig....vad händer då?? Jo, det ska jag berätta. Precis då all värk i kroppen börjar blekna bort i sömndrunkenhet sätter det i gång: HOSTAN. Hostan som HornPär själv verkat fått vara med att komma på att vi ska ha när vi blir förkylda. Själv låter jag ungefär som Robert Gustvasson när han imiterar att ha druckit Klorin. Deta i sin tur medför sig att man blir om i magmuskler och skuldror. Japp, det är livet....att vara förkyld.

Men visst är jag samtidigt tacksam för att jag bara behöver gnälla över en ynka förkylning. Det finns ju faktiskt värre sjukdomar folk tampas med och som dessutom kanske är livslånga eller rent av dödliga.

Nu ska här sprayas näsa med Nassonex. Sen ska jag bädda ner mig framför tv'n.

trevlig helg./annelii

Kommentarer
Postat av: Ingela

Stackars vännen :/



Jag har börjat bli snuvig jätteofta nu.

Typ varje gång jag går ut en kväll.

Ibland så ofta som 2 gånger i månaden.

Så nu har jag kollat upp saker som iaf kan få min näsa sluta att rinna som en jäkla kran så jag kan arbeta lite iaf:



1. Jag läste att tugga en tuggummi-stor bit ingefära-rot skall hjälpa.

2. Samt dricka vatten med 20 droppar "Indisk Echinacea" (Andrographis på engelska) 3 ggr om dagen. Smakar pyton så då måste det ju funka :P

- Jag har börjat dricka det en gång i veckan för säkerhetsskull och en gång innan jag går ut för kvällen.

3. Färsk vattenkrasse skall också hjälpa.



Jag håller på att testa dessa just nu, särskilt "Indisk Echinacea", och hittills har jag varit ute en lååång kväll och ännu inte blivit snuvig.

Så jag ska fortsätta och se hur det går :)



Hoppas nåt av detta kan hjälpa. kram

2010-10-23 @ 14:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0