..::Bbrrrr::..

När vi gick och la oss igår, vid 00.30, var det 34 minus ute. Kallt som attan. I morse när Elias väckte mig med: "Mamma, jag är färdig" kollade jag termometern. Jag gnuggade mig i ögonen och tittade en gång till. -36 grader. Bara till att väcka maken för att gå ner och elda. Vad jag inte visste var att han tydligen varit uppe redan just för den sakens skull. Jag kröp ner under täcket igen med och fick en hostande Elias att dela kudde med på köpet. Sen klev vi inte upp förän 07.30 och gjorde frukost.
Väl uppe började vi planera för hegens mat och vad som skulle inhandlas. Inte bara mat. Dags att fylla på med allt möjligt gott och nödvändigt. Barnen får önska middag på fredag eller lördag. Jag jobbar imorgon så önskemiddagen fick bli idag....så det blir hamburgare med nachos och salsa. Men vi fuskar denna gången. Vi köpte frysta burgare. Vanligtvis gör Johan hamburgarna själv. Han gör löjligt goda hamburgare. Men han ville spara sig till köttbullsrullning.

Nu har vi haft lite eftermiddags-mys med barnen, sett "snowbuddies i Alaska", ätit pepparkakor och druckit julmust. Så just nu har vi lite sockertriggade barn i lekrummet. Det är inte klokt vad taklampan i köket svajar när dom hoppar på hoppmadrassen i lekrummet där uppe. Lite lätt oroväckande svajningar. Men Johan försäkrar att taket inte kommer att landa på köksbordet nån gång inom snar framtid, att min oro är obefogad. Hur mycket ska vi slå vad om att jag kommer att få rätt?? Hipp, happ när vi sitter och bläddrar i tidningen med en kopp kaffe i handen, barnen hoppandes på hoppmadrassen i lekrummet, så *BOOOM* sitter jag med taket i knä, tidningen förstörd och en smärre hjärtattack.

Nä, dags att göra lite nytta. Har torr tvätt i torkrummet och i tumlaren som borde få återse sina hem i diverse garderober.

Tjing

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men hallojs. Rackarns så skoj att du ger det en chans. Vilken jättefin bild på pussisarna. Här hade vi 18 grader i morse. Det räcker. Ha det bästelibäst.

Kramiz

2009-12-18 @ 20:29:26
URL: http://attisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0