..::Tänkte att det var dags::..

Inte för att jag tror att detta är min typ av grej. Men jag tänkte att jag skulle prova ge mig ut i blogg världen. Just i skrivande stund sitter jag och fryser. Det är 33 minusgrader ute och det tenderar att bli lite kallt i källaren där vi har datarummet.
Smått slö är jag. Jobbat mellan 07.30-16.30, hem, ut med skotern, på med skotersläpet, lasta ved...jag fick i allafall med mig en halv stapel så släpet vart fullt. När jag väl kom in var tår och fingar frusna. Barnen kram sugna och maken klar med maten. Men lille Elias mötte mig i dörren med rinnande näsa, feberblossiga kinder och klagade på ont i örat. Så imorgon blir det vårdcentralen. Om han börjar få öroninflammationer igen så blir det nya rör. Stackars liten. Amanda börjar vara på alerten igen. Astman gör sig påmind en längre stund nu när det är så kallt. Men annars så är hostiga nätter förbi för denna gång för hennes del. Hoppas bara jag och Johan slipper bli sjuka nu lagom till jul.

Annars så har dagen varit lite modfälld efter gårdagens APT på jobbet. Detta med privatisering skrämmer slag på mig. Men inget jag kan råda över. Lagar ska väl följas?? Men, men. Än är inte sista slaget svingat. Det kommer en spännande tid efter nyår. Nya tag få organisation av s-föreningen. Jobb i massor inför valet i höst. Upp till kamp säger jag bara. Alla måste släpa sina lata rumpor till vallokalerna. Viktiga tider 2010.

Nä, nu en värmande dusch och sen i säng och fortsätta läsa Harry Potter och den flammande bägaren.
Natt natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

aah valet, äntligen dags för valet, jag vet inte vad jag ska rösta på, alla dom har ju sina sidor, men om vi tänker på samma sak (partiröstning) så ska moderaterna bort! men hur får vi bort dom när socialdemokraterna hade många fler procent än moderaterna, men aliansen hade mer tillsammans... hmmm

2009-12-18 @ 11:44:08
URL: http://leniish.blogg.se/
Postat av: Heléna

Ja kom igen nu, klart du kan blogga! Minns du att du har en annan oxå? ;) Jag har kvar adressen dit.

2009-12-18 @ 14:09:30
URL: http://hemmahoshelena.blogg.se/
Postat av: annelii

Det gäller att fler går och röstar. Man får bara inte skita i det. Upp till kamp

2009-12-18 @ 16:18:40
URL: http://anderssonvindeln.blogg.se/
Postat av: Anna Åbjörnsson

Hej hopp Annelii:)

Vad kul att "träffas" på FB visst är det ett coolt medium, man får kontakt med gamla vänner och glömda vänner och nya vänner. Var inne och tittade på din fina blogg med så fina goa barn du har, vad kul med din blogg men hur hinner du med, eller är det inte det som är egentid så säg. Hoppas att du har repat dig sedan sinuiter och öronkrångel. Var rädd om dig vi ses kanske i helgen om du jobbar då också?

Kram från Anna

2010-01-04 @ 21:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0