Peter Steel R.I.P



Peter Steel Type 0 Negative

En förförisk röst har lämnat jordelivet. Alldeles för tidigt har denna otroliga sångare och muskier lämnat livet. Sitter och lyssnar på Type 0 Negative för 3:e dagen i rad. Jag började lyssna på Type 0 hösten -96 och vart hänförd och förförd av denna mans röst. Jag tror att jag somnade till skivan October rust under ett helt års tid.

Annars då?? Jo, det har börjat märkas att det är val år. Förra lördagen var jag och gick en kanditats utbildning i Umeå. Riktigt intressant och kul. Jag är så taggad. Men på en fråga vi fick under utbildningen vart jag helt tom: "Vad vill ni ska hända efter valet?" Att sovarna vinner så klart men sen då?? Det är ju så otroligt mycket att ställa till rätta igen så vart fan börjar man?? Jisses....hur ska vi kunna rätta till allt igen?? Framför allt hur ska vi kunna lyfta fram försäkringskassan i god dager igen?? Jag tror vi starta en helt ny form av försäkringskassa. Men sveriges sjuka måste få tillbaka förtroendet för samhället igen, systemet. Folk ska inte behöva känna att dom trillar igenom det skyddnär sverige påstå sig ha. Även om jag på första parkett får se hur man behandlar dom som är sjuka. Det är fullständigt galet. Nog om det.
Jag har äntligen börjat få lite svar på allt runt min galna nacke. Till saken hör väl nu att jag måste acceptera att det är så här det kommer att vara. Jag kommer aldrig att bli fri denna skada och än så länge så ser det bra ut. Så som det kan göra med den här sortens skador. Bara träning, träning som gäller för att hålla muskulaturen igång.

Min stackars små-troll har haft en jobbig vecka...nattetid. Växtvärk som åtföljts av mardrömmar. Amanda har alltid fått nattskräck/mardrömmar i sina växtperioder. Elias får mest ont man har haft lite mardrömmar också. Stackarna. Själv får man stå ut med att vara berövad sömn vilket börjar synas. Skulle kunna tro att jag haft makeup fadäs då jag kliver upp på morgonen...jag är lätt ljusblå under ögonen. Inget ett par te-påsar doppade i kallt vatten inte fixar.

Nu ska jag snart hoppa i säng. Är trött efter en hel dag på lassa.

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0