..::Smärta::..

Idag är jag både arg och ledsen. Jag tycker att mitt 2009 har varit tillräckligt kantat av sjukdom och smärta. Varför ska det börja om igen och med nått helt nytt??!! Jag åkte in på akuten i torsdagskväll, min lillasyster Anna mötte upp mig där. Då hade jag haft nästintill outhärdlig smärta i buken i 7 dagar. Jag bara kände att jag inte längre kunde tjura hemma och tro att det bara skulle gå bort. Väl på akuten vart det lite väntetid. Hungrig hann jag bli som bara den. När läkaren väl kom så ville hon lägga in mig på Kirurgen (iiikkkkk). Jag tackade nej till dropp då jag tycker att det gör så rackars ont och åkte upp efter att ha sagt tack och hej till Anna. När jag kom upp på avdelningen fick jag veta att jag skulle vara fastande tills dom palperat buken vid morgonronden. *Suck* Vid det laget riktigt sög det i magen av hunger. Smärtorna var inte lika kraftiga men jag var så hungrig. Jag la mig vid 03-tiden, fick 2 alvedon mot huvudvärken som började smyga sig på, förmodligen för att jag inte ätit sen middagstid, och sen kröp jag ner under täcket. Vid 05 blir jag väckt av att en doktor kommer in och vill palpera magen. Jag vart så glad när jag upptäckte att jag inte alls hade lika ont längre. Somnade om och blev väckt vid 09-tiden.
När ronden väl kom kände jag mig riktigt hyfsad. Inte alls lika ont. Men då doktorn började att mangla magen på höger sida skrek jag rakt ut. Jag fick sätta mig upp och han dompade på ryggen och revbenen. Det gjorde så ont att jag började hulka av smärta. Doktorn trodde att jag gjort illa mig i bröstryggen och skulle skicka nått till min doktor i Vindeln. Han gav ny dosering på min medicin och sen fick jag gå och äta frukost.
Det var så gott med te, smörgås och juice. Jag tittade en stund på nyheterna och gick sen för att duscha och packa ihop. Då ...kände jag att det börjat göra ont igen. Jag brydde mig inte mer om det. Duschade, packade ihop, läste lite i min bok medans jag väntade på sköterskan som skulle ge mig papper med den nya doseringen av medicinen. Jag fick veta att hon var en stund bort och blev uppmanad att gå och äta lunch. Vilket jag också gjorde. Spagetti och köttfärssås. .....här började det roliga igen. När jag kom tillbaka på rummet och skulle sätta mig i sängen för att läsa tog jag mig knappt upp i sängen för att det gjorde så ont igen. Jag funderade en stund på om jag skulle larma på sköterskan men jag ville så gärna hem att jag avstod.
När sköterskan kom försökte jag hålla god min. När hon klippt bandet och lämnat papperet gick hon ut. Jag klev försiktigt ur sängen och tog min väska, jacka och smärta och gick.
Bussresan hem var inte det minsta njutningsbar. Varje liten rörelse i bussen skar som knivar under revbenen på höger sida. Väl hemma tog jag min medicin och satte mig i soffan med barnen.
Ju längre in på kvällen det gick desto mindre ont vart det. Då kom jag på att jag hade ju inte ätit nått sen min lilla middag. En skål med flingor och mjölk. Om jag sätter ihop det hela i ett sammanhang så hade jag mindre ont när jag var fastande. På måndag ska jag tala med min läkare och höra vad det kan bero på. Men nu under helgen blir det bara barnmat för min lilla mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0