söndag

När klockan ringde imorse var jag inte helt redo att kliva upp. Jag ställde om klockan och sov 25 minuter till. Det verkade vara vad som behövdes för när klockan ringde efter 25 minuter var jag uppe på fötterna i ett nafs.
Som alla andra mornar åt jag ingen frukost. Packade ner en banan och 2 dl fil. Efter en härlig morgonkram av nyss uppstigen dotter åkte kläderna på och halva ansiktet. Det är inte lönt att måla ö.fransarna innan jag cyklar...för då har allt runnit bort innan jag är framme. Det rinner så gräsligt ur ögonen på morgonen, speciellt när solen lyser.
Igår tog den 2.9 km långa cykelturen 11 minuter. I morse tog den 8 minuter. Det känns riktigt bra att börja morgonen med en cykeltur. Jag sitter ju inte bara och turistar på cykeln. Jag försöker hålla lite tryck...så blodet får sig ett par extra varv i pumpen =)

Nu har jag varit hemma på lediga timmar. 12-15.30. Innan jag åkte till jobbet hämtade vi Amanda som varit på kalas. En av hennes klasskompisar hade annordnat kalas i en gympasal. Dom hade hyrt kommunens hoppborg, som ryms gott och väl att ställa upp i en gympa sal. Så det var en Amanda med rödrosiga kinder vi hämtade. Hon tyckte att det var det bästa kalaset någonsin och ville att vi skulle göra likadant då hon fyller 8 år.

Nä, dags att dra på sig "jobbartröjan". Det är mindre kul att sitta på cykeln en hel kväll då det snöar eller regnar. Men får jag välja så tar jag hellre den kalla snön, som singlar runt just i detta nu, än regn då det blåser lite nordliga vindar.

Tjin tjing


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0