Lite fiction

Orörd, den där jävla tårtan hånar mig- att försöka gå ner i vikt och samtidigt bli bjuden på varenda jävla tillställning som finns..... En inre dialog började ta form och jag försökte värja mig från suget i magen. Här pratar vi inte bara 7 sorters kakor. Tårtor, muffins med grällig frosting, mockarutor, morotskakor, snickerskakor, hallongrottor, bryssel kex, brownies, choclatechip cookies a´la Leila bakar....det var GODA kalorier vart jag än tittade. "Varför, varför är det ingen som serverar morotsstavar och selleri", vrålade en svag inre röst av mitt bättre jag. Men tonen i rösten saknade övertygelse och skärpa. Den inre "goda" rösten höll på att drukna i tusen röster vars övertygelse och skärpa inte gick att missta sig på- "Bara en muffin och en snickerkaka gör ingen skillnad, varför straffar du dig själv?". Ja, varför straffar jag mig själv med att avstå allt gott? Tankarna på vad som fått mig att besegla mitt öde som sockerberoende fladdrade likt kollibrier i skallen. Vad hade fått mig att bestämma mmig för att bli en sundare människa??
Jag slet, slet blicken från alla godsaker och gick ut i hallen. Där var den, min fiende. Inramad i sirliga guldmönster började min fiende vid golvlisten och nådde nästan till taket-hallspegeln!! Jag stannade för att möta min fiende och stod återigen oförstående inför den som uppenbarade sig mittemot. Va fan? Har arslet bytt plats?? I den nyköpta sommarklänningen såg magen ut precis så. Som att arslet roterat 360 grader och hamnat framtill. Vilken smickrande klänning. Visst, visst, där finns ju också "tvillingarna" som alla mina spinkiga vänner säger att dom vill ha. Jag skulle vilja se dom dra ut på tidiga morgon löprundor med det klockspel som tornar upp sig under mina hakor. Fast en sak är ju positvi. Den svullna buken hjälper rattarna uppåt då avsaknaden av pusch-up bh är stor då du ligger på g-kupa.
Då gjorde plötsligt den inre goda rösten sig hörd. Den vrålade-"det är därför du bestämt dig att ge fan i socker din paltslunga!!"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0