..::Det luktar grilljerad skinka::..

Nu är skinkan klar. Kokad och grilljerad. Jag gjorde nubbesallad efter min mors recept tidigare på dagen. Så nu är allt i matväg klart.

Mammas Nubbesallad
2.5 dl gräddfil
1.5dl majonäs
4 msk kaviar
1 rödlök
1 dl skuren purjolök
6 dl tärnad potatis
3 msk hackad dill
1 burk matjessill
Blanda gräddfil, majonäs och kaviar först
Hacka rödlök, purjo och dill och blanda i
Blanda i potatisen
Öppna mtjesburken, slå i lite av spadet
skär matjesbitarna i lite mindre bitar.
Smaka av och tillsätt ev. mer av spadet.
Gör gärna Nubbesalladen ett dygn innan den ska serveras.

Innan jag satte mig och skrev hade barnen precis fått koka gröt till tomten. Vi klädde på oss, skottade upp tomtens speciella plats, ställde dit sparken och sen fick dom ställa gröten och mjölken på sparken. Dom tycker det är så spännande.

Nu ska jag hoppa i bastun och sen ta en dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0