..::Morgon::..

Morgon, brukar inte vara min favorit tidpunkt på dagen. Men denna morgon vaknade jag och kände mig pigg och rask. Jag klev upp med ett skutt, gick ut i köket och kollade dagens temperatur och upptäckte att det ännu var kallt, -22 grader närmare bestämt. Johan är snart helt övertygad om att golfströmmen tänkt ändra riktning så att han måste genomlida en ny istid =) Jag laddede perkulatorn och gick ner i källaren för att hämta dagens kläder till Amanda och Elias. Själv hoppade jag i jobbar kläderna då jag ska ut och greja lite i ladugården. Det känns så sanslöst tråkigt att inte få ha barnen hemma medans jag själv är hemma. Men förhoppningsvis så behöver jag bara  vara sjukskriven 3½ vecka till. Ja, jag jobbar ju min fulla tjänstgöringsgrad på 70%, jag är 1/4 dels sjukskriven för att inte gå upp på 100% i dagsläget. Tänker inte gå in på varför för jag blir bara ledsen och irriterad. Men jag har en nacke till salu om nån är intresserad.  Jag förstår inte logiken i att måsta ha barnen i omsorg på 100% när man är sjukskriven. Det är ju verkligen att mellanraderna säga att en person inte  klarar av att ta hand om sina barn. Då barnen är hemma har man mer rutin på dagen, fasta tider för mat vila etc. Men, men...på försäkringskassan blir ingen klok. Nu är dom lämnade på respektive förskola och huset är tyst. Skönt samtidigt som jag gärna hade suttit och pysslat med Amanda eller kört tåg med Elias.

 

Jag har mått så gott efter Anna och Eriks besök igår, för att gratta Amanda som fyllde 6 år. Anna och Erik hade med sig Kakan. En Tibetansk Spanielvalp. Vi hade förberett med att ge henne full dos av hennes allergimedicin på morgonen. Jag önskar så innerligt att vi hade kunnat behålla Kakan här. Jag har inte sett Amanda så glimmrande glad på ...jag vet inte hur länge. Hon bara älskar hundar, har gjort sen innan hon kunde gå så hennes allergi är ju så oturlig. Hon sa igår kväll, när jag höll på att natta henne: "Mamma, jag kan ju få Kakan, men hon kan bo hos Anna och Erik så dom inte blir ledsna och saknar henne. Då kan jag åka och leka med henne och ge henne mat ibland i deras hus." Det skulle vara så kul att kunna ha husdjur. Speciellt när vi bor som vi gör. Jag satt ute på Blocket i helgen och bara suktade efter att få köpa en Shettis eller två. Det skulle vara så mysigt att ha djur i ladugården, mycket jobb, men kul.

Nu är brasan tänd i pannan och lite ljud har återuppstått i huset. Nu ska jag gå och köra igång perkulatorn, få mig en kopp kaffe. Sen ska jag gå ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0