..::MAT::..



Jag bara älskar att laga mat. Det är så otroligt kul. Det jag är bäst på är förrätter, röror, sallader och pajer (speciellt vegetariska). Tråkigt nog hinner jag inte laga mat i den utsträckning jag önskar. Jag skulle vilja på så mycket spännande men hinner nästan aldrig. Nått jag tycker är extra roligt att göra är smörgåstårtor. Kul och man får använda sin riktigt kreativa sida.
Jo, men just det. Jag gör ju faktiskt historiskt goda köttbullar =)
Idag vart det middag efter barnens önskan- Pannkakor- Det är snabbt och lätt och det går att göra massa spännande. Tex att servera med frukt stekt i lite sirap. Bananer stekta i lite sirap och smaksatta med lite kanel eller kardemumma och en klick glass. Barnen älskar mina äppelklyftor med lime, kanel och socker på. I morgon tänkte jag göra korvstroganoff och ris. Bröd grillat i grillpannan, utan fett, skulle vara att föredra. Men då grillpannan sett sina bästa dagar och fått sin sista vila på återvinningsstationen så blir det vanligt rostat bröd till.

På bilden håller jag på att göra toast a' la Vindeln till förrätt på nyår 2007. Elias var bra sällskap och godkände allt genom att smaka =)

Nu ska jag krypa i säng. Natt natt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, så gott med grillat. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-17 @ 15:23:21
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0