...rimm

Jag tycker att det är kul att skriva rimm. Fast just nu är inte rimmet i trimm. Tänkte att jag här skulle öva och med knapper på tangenterna fingrarna bedöva.
Just i dag känner jag mig trött och slut....ni skulle sett vad jag såg när jag i morse tittade ut. En ekorre på ladugårdsväggen klättrade i rasande fart. På dom små benen hade den fart.
..................nä, nog med rimm för denna kväll. Känner mig trött och borde sova, imorgon ska det bakas kan jag lova. Snöstjärnor, mockarutor och snickerskakor. Bullar minipizzor och minikladdkakor. För på lördag vankas det kalas för en tjej som fyllt åtta. Åren bara rusar, det är ingen måtta. Tur att jag slutat fylla år, det ända som avslöjar mig är mina gråa hår.
Nä, natt natt till alla er därute. Sov så gott. Imorgon är denna dagen ett minne blått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0